§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym edu.melech.pl (akademia-askme.elms.pl) od 04.09.2022 r.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym www.dobl.pl Klientem może być zarówno konsument, jak i przedsiębiorca;
- Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Klient, który jako osoba fizyczna dokonuje za pośrednictwem Platformy czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności;
- Sprzedawca - Ask Me Aleksander Melech, ul .1 Maja 54, 96-300 Żyrardów, NIP 8381856095;
- Platforma – platforma sprzedażowa utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie edu.melech.pl (akademia-askme.elms.pl);
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Sklep oferuje w sprzedaży za pomocą sieci internet produkty elektroniczne, takie jak: kursy online, szkolenia, poradniki i ebooki. Powyższe produkty dostępne są poprzez Sklep w formie gotowych wyrobów do, których dostęp udzielany jest dożywotnio lub abonamentowo w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy.
- Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej edu.melech.pl oraz melech.pl, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Sprzedawcy.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą pocztową na adres wskazany w punkcie 2b oraz drogą elektroniczną na adres e-mail akademia@melech.pl.
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę. Odpowiedzi na wiadomości e-mail Klientów, oraz realizacja złożonych zamówień dokonywana jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
§ 2 Warunki korzystania z usługi
- By móc złożyć zamówienie poprzez Platformę Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu;
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej;
- korzystać z przeglądarki internetowej (w najnowszej dostępnej wersji);
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768;
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Platforma udostępnia usługi elektroniczne w postaci Formularza zamówienia i Konta użytkownika. Za świadczenie tych usług Platforma nie pobiera żadnych opłat.
- Aby skorzystać z Formularza zamówienia Klient wybiera interesujący go produkt, a następnie naciska przycisk "KUPUJĘ".
- Naciśnięcie w/w przycisku powoduje dodanie wybranego produktu do Koszyka. Po dodaniu produktu do Koszyka Klient może przejść do złożenia zamówienia lub kontynuować zakupy.
- Powyższe usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta użytkownika wysyłając w tym celu stosowną wiadomość e-mail na adres e-mail Sprzedawcy. Klient może odstąpić bez podania przyczyny od umowy o świadczenie usługi Formularza zamówienia w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia sposób podany powyżej.
§ 3 Zawieranie umów
- Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Wszystkie ceny podane na stronie Platformy są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich.
- Zamówienia mogą być składane za pomocą strony internetowej Platformy z wykorzystaniem Formularza zamówienia. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej.
- Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Platformie poprzez kliknięcie przycisku „Wykup dostęp do szkolenia”.
- Kliknięcie przycisku “Wykup dostęp do szkolenia” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem dokonania przez Klienta płatności, tj. z momentem sfinalizowania transakcji za pośrednictwem operatora płatności tPay.
- Termin płatności stanowi dzień, w którym wpłata powinna być zaksięgowana na rachunku Sprzedającego.
- Warunkiem skorzystania z Formularza zamówienia jest potwierdzenie zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i jego akceptacją.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia i przekazanie do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Każde zamówienie dokumentowane jest fakturą VAT wysyłaną elektronicznie na adres email podany w trakcie składania zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie Platformy
- utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Platformy
§ 4 Terminy i sposoby płatności
- Platforma udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:
- Przedpłata na rachunek bankowy: 47109025900000000143701256
- Płatności tPay
- Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie 5 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.
§ 5 Sposoby i koszty dostawy
- Produkty są przesyłane Klientowi na wskazany przez niego podczas zakupu adres e-mail (dostęp do platformy).
- Dostawa zakupionych produktów cyfrowych następuje do 24 godzin od chwili zaksięgowania płatności Klienta.
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- Klient ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu Regulaminu, zarówno drogą elektroniczną na adres: akademia@melech.pl jak i poprzez przesłanie oświadczenia pocztą.
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Usługodawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności Klienta w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy poprzez uznanie rachunku Klienta w/w kwotą, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy.
- W momencie odbioru wiadomości e-mail zawierającej przedmiot umowy, Sprzedawca wykonuje w pełni usługę na rzecz Klienta.
§ 7 Umowy zawierane z przedsiębiorcami niebędącymi Konsumentami
- Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami..
- Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
- Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy zawartej z przedsiębiorcą w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 8 Reklamacja produktu (rękojmia za wady)
- Niniejszy paragraf dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczania produktów wolnych od wad fizycznych i prawnych.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania produktu. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość e-mail na adres www.dobl.pl lub pocztą na adres Sprzedawcy.
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób pod warunkiem wykorzystania trwałego nośnika.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- imię i nazwisko kupującego;
- adres zamieszkania/siedziby do korespondencji;
- dołączony dowód zakupu produktu (np. paragon, faktura, dowód przelewu itp.);
- dokładne oznaczenie reklamowanego produktu;
- wskazanie wady opisującej niezgodność produktu z umową i daty jej wystąpienia;
- żądanie reklamującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana produktu, usunięcie wady);
- datę wniesienia i podpis składającego reklamację.
- Sprzedawca potwierdza wpływ reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
§ 9 Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin obowiązuje od dnia 08.10.2021 r.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: …………..
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy
- Data zawarcia umowy………………. Data odbioru produktów ……………………..
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data